قسمت ششم مجموعه تکامل درونی

کنترل بیان ژن ها

در این مجموعه علمی، دکتر لیپتون توضیح می دهد که ما انسان ها چطور می توانیم از جبرگرایی ژنتیکی رها شویم و کنترلی ورای ژن هایمان به دست آوریم. معنی این جمله این است که شما ژن هایتان نیستید. بلکه شما می توانید با تغییر نحوه پاسخ و واکنشی که به محیط نشان می دهید، بیان ژن هایتان را تغییر دهید. دکتر لیپتون آشکار می کند که چگونه آگاهی و ادراک بشر، مهمترین قسمت از فرایند تغییر بیان ژن هاست. هنگامی که نگرشمان نسبت به محیط زندگی مان را عوض می کنیم، هر چیزی که مربوط به زندگی مان است را عوض می کنیم. که این فرایند تغییر از درون به بیرون است. یعنی با تغییر درون، بیرونمان را عوض می کنیم.

درس های مهمی که در این قسمت یاد می گیریم:

1)فقط به این دلیل که یک خصوصیت یا ویژگی در خانواده شما هست، الزاماً به این معنی نیست که شما هم آن صفت را دریافت می کنید.

2) تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی، روی ابتلا با عدم ابتلا به سرطان و وضعیت سلامت، اثر گذار است.

3) مکانیسم هایی که در سلول اتفاق می افتند و در مورد تأثیر گذاری سیگنال های محیطی بر فعالیت DNA هستند، با جزئیات بررسی می شوند.

4) چگونه آگاهی، جریان اطلاعات در بدن را، تحت تأثیر می گذارد.

ویدیو قسمت ششم: کنترل بیان ژن ها

کاربر گرامی، به‌منظور مشاهدۀ این ویدیو، لازم است اشتراک ویژه داشته باشید. با تهیه یک اشتراک، به تمامی محتواهای ویژه مانند همین محتوا، دسترسی کامل خواهید داشت. اگر مایل به تهیه اشتراک هستید، روی این لینک بزنید: ثبت نام

هم‌چنین می‌توانید وارد پنل کاربری شده و در سمت راست پنل، گزینه "اشتراک ویژه" را بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *