قسمت نوزدهم دوره اَبَر تندخوانی جیم کوئیک

مطالعه اطلاعات تخصصی

“نحوه خواندن مطالب فنی”

جیم کوئیک در این قسمت در مورد نحوه مطالعه و یادگیری مطالب تخصصی و فنی صحبت می کنه. شما تا اینجا نحوه تندخوانی و درک مطالب غیر تخصصی رو یاد گرفتید. اما در این جلسه قراره به مطالعه اصولی مطالب فنی بپردازیم که بسیار حائز اهمیته و می تونه یک بار برای همیشه مشکل شما در زمینه مطالعه و یادگیری اطلاعات تخصصی رو حل کنه. و در  انرژی و وقتی که برای مطالعه این مطالب می ذارید، صرفه جوئی کنید.

دستور العمل روز نوزدهم:

قبل این که تمرین مطالعه روزانه رو انجام بدید، برای فصلی که قصد مطالعش رو دارید، طبق 5 مرحله گفته شده در ویدیو نقشه مطالعه درست کنید. در مرحله دوم فصل رو با حرکت انگشت، خلاصه خوانی و مرور کوتاه کنید. برای حرکت انگشت می تونید از روش S یا Z، روش حرکت از بالای صفحه به سمت پائین و همین طور خوندن بر عکس خطوط به صورت یکی در میان استفاده کنید.

حالا به مدت 10 دقیقه مطالعه کنید و از مباحث “توقف های چشمی” که در جلسه قبل یاد گرفتید، برای کاهش تعداد توقف های چشمی استفاده کنید.

ایرادی نداره که پیش از مطالعه با انجام تکنیک هائی مثل “تکنیک بی نهایت”، “تکنیک یوگای مغزی” و “شعبده بازی” خودتون رو گرم کنید. همین طور می تونید در مرحله آخر که مطالعه دقیق انجام می دید، نکات مهم مطالعه رو یادداشت برداری کنید.

لطفا اگر در بار اول مشاهده ویدیو، تمام مطالب رو کامل درک نمی کنید، چند مرتبه دیگه
ویدیو رو ببینید تا ابهامی در زمینه خواندن مطالب فنی براتون باقی نمونه.
 

درس نوزدهم از هفته سوم

کاربر گرامی، به‌منظور مشاهدۀ این ویدیو، لازم است اشتراک ویژه داشته باشید. با تهیه یک اشتراک، به تمامی محتواهای ویژه مانند همین محتوا، دسترسی کامل خواهید داشت. اگر مایل به تهیه اشتراک هستید، روی این لینک بزنید: ثبت نام

هم‌چنین می‌توانید وارد پنل کاربری شده و در سمت راست پنل، گزینه "اشتراک ویژه" را بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *