مقدمه دوم دوره اَبَر تندخوانی

یادگیری یک اَبَر قدرته

در این قسمت قراره 4 کلید مهم برای یادگیری سریعتر هر موضوع یا مهارت یاد بگیرید که هنگام مطالعه هم کمکتون می کنه. در قرن 21، اگر دانش قدرت باشه، یادگیری (دانش) یک ابر قدرته. پس مهمه که چطور دانش رو یاد می گیریم. اما چالش اینه که آخرین باری که آموزش دیدیم چطور بخونیم کی بوده؟ خب خیلی وقت پیش. در حالیکه اون آموزش ها الان به درد نمی خورند. پس این 4 کلید مهم رو خوب یاد بگیرید و بهشون عمل کنید. در زیر خلاصه ای از این 4 کلید رو بهتون می گیم که در ویدیو به صورت مفصل جیم کوئیک در موردشون توضیح می ده.

متد جیم کوئیک: FAST

جیم کوئیک در این قسمت متدی رو به تفصیل توضیح می ده که برای یادگیری سریعتر هر موضوع یا مهارته. این متد FAST نام داره و مخفف 4 حرفه:

F: Forget / A: Active / S: State / T: Teach

F: فراموش کردن / A: فعال بودن / S: وضعیت و حالت احساسی / T: یاد دادن

حرف F یعنی فراموش کردن. شما وقتی که برای بار اول می خواید هر موضوع یا مهارتی رو یاد بگیرید یا مطلبی بخونید، لازمه که این 3 چیز رو فراموش کنید: اول باید چیزائی که از قبل در مورد اون موضوع می دونید رو فراموش کنید و به قولی فنجونتون رو خالی کنید تا بتونید با مطالب جدیدی که دارید یاد می گیرید یا می خونید فنجون رو پُرِش کنید. پس هرچی که تا قبل از این می دونستید باید نادیده بگیرید. در درجه دوم باید حواشی رو فراموش کنید. یعنی موقع یادگیری و مطالعه باید چیزای حاشیه ای و چیزهائی که فکر شمارو به خودشون مشغول کردند، فراموش کنید و با حداکثر تمرکز موضوع رو دنبال کنید. سوم این که باید محدودیت هاتون رو فراموش کنید. هنری فورد می گه:

چه باور کنید که می تونید، چه باور کنید که نمی تونید، در هر دو صورت درست فکر کردید.

اگه محدودیت هاتون رو باور داشته باشید، بر شما غلبه می کنند و دست و پای شمارو می بندند. پس موقع یادگیری مطالب و موضوعات جدید هر باوری که دارید رو فراموش کنید و با ذهنی باز عمل کنید.

حرف A به معنای فعال بودن هست. یعنی موقع یادگیری باید فعال باشید، باید سوال بپرسید، فعالانه موضوع رو دنبال کنید، نباید موقع مطالعه لَم بدید و باید حالت بدنیتون مناسب باشه. و باید کار انجام بدید تا مهارت در شما نهادینه بشه. پس موقع مطالعه فعال باشید (در ویدویو بیشتر توضیح داده شده).

حرف S به معنای وضعیت و حس و حال شماست. تمامی یادگیری ها وابسته به وضعیت احساسی و حس و حال شما هستند. چون مفهوم پشت این موضوع اینه که:

اطلاعات + احساسات = تثبیت در حافظه بلند مدت

در واقع وقتی اطلاعاتی که دارید یاد می گیرید، با چاشنی احساس همراه باشه و شما بابتش شور و شوق داشته باشید، خیلی بهتر به خاطر می سپارید ضمن این که در حافظه بلند مدت شما تثبیت می شه. پس باید با حس و حال خوب، همراه با طراوت و شادابی مطالعه کنید و یاد بگیرید. که در دوره راهکارهائی به شما داده می شه تا بر تنبلی و خستگی هنگام مطالعه غلبه کنید ولی یادتون باشه که با خستگی، حس و حال منفی نمی شه یادگیری خوبی تجربه کرد

حرف T به معنای یاد دادن هست. شما وقتی چیزی رو به کسی یاد می دید، خودتون بهتر یاد می گیرید. پس می تونید با یک دوست مطالعه کنید یا مهارت جدیدی یاد بگیرید. چون وقتی به همدیگه یاد می دید، بهتر پیشرفت می کنید. پس از یاد دادن به بقیه غافل نشید.

در ویدیو مقدمه دوم دوره، به صورت مفصل و در مدت حدود 16 دقیقه این موضوعات عمیقتر بررسی می شه. اگر هنوز اشتراک تهیه نکردید، با کلیک بر لینک روبرو، یکی از اشتراک های سایت مارو تهیه کنید و به این مجموعه فوق العاده دسترسی کامل داشته باشید: تهیه اشتراک

ویدیو مقدمه دوم

کاربر گرامی، به‌منظور مشاهدۀ این ویدیو، لازم است اشتراک ویژه داشته باشید. با تهیه یک اشتراک، به تمامی محتواهای ویژه مانند همین محتوا، دسترسی کامل خواهید داشت. اگر مایل به تهیه اشتراک هستید، روی این لینک بزنید: ثبت نام

هم‌چنین می‌توانید وارد پنل کاربری شده و در سمت راست پنل، گزینه "اشتراک ویژه" را بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *