قسمت اول دوره اَبَر تندخوانی جیم کوئیک

یافتن سرعت فعلی مطالعه

در روز اول از هفته اول دوره اَبَر تندخوانی جیم کوئیک شما می فهمید که سرعت فعلی مطالعتون “چند کلمه در دقیقه” هست. به مدت 2 دقیقه باید بخشی از یک کتاب رو به دلخواه بخونید و بعد طبق فرمول محاسبه می کنید که در یک دقیقه، چند کلمه خوندید. این می شه سرعت پایه یا مبنا. در هر روز این دوره شما باید این تمرین مطالعه 2 دقیقه ای رو انجام بدید و طبق فرمولی که در اختیارتون قرار می گیره، تعداد کلماتی که در هر دقیقه می خونید رو محاسبه کنید. جیم کوئیک یک نقل قول داره و می گه:

برای تسلط بر کاری، لازم است آن را اندازه بگیریم

در مورد تندخوانی هم همین طوره، شما اول باید بدونید که سرعت مطالعه فعلیتون چه قدر هست و در طول دوره هم به صورت منظم و طبق فرمول، باید هر روز تعداد کلماتی که در یک دقیقه می خونید رو محاسبه کنید تا بفهمید چه میزان پیشرفت کردید. در ویدیو جیم کوئیک بیشتر و دقیقتر در مورد فرمول پائین توضیح می ده و نحوه استفاده از این فرمول رو بهتون می گه. همین طور یک فایل PDF هم به شما داده می شه که شامل توضیحات بیشتر به همراه نحوه استفاده از فرمول هست. حتماً باید این فایل رو بخونید و طبق دستورات عمل کنید. 

فرمول محاسبه تعداد کلمات خوانده شده در یک دقیقه

تعداد خطوط خوانده شده در یک دقیقه × متوسط تعداد کلمات خوانده شده در یک خط

 

درس اول از هفته اول

کاربر گرامی، به‌منظور مشاهدۀ این ویدیو، لازم است اشتراک ویژه داشته باشید. با تهیه یک اشتراک، به تمامی محتواهای ویژه مانند همین محتوا، دسترسی کامل خواهید داشت. اگر مایل به تهیه اشتراک هستید، روی این لینک بزنید: ثبت نام

هم‌چنین می‌توانید وارد پنل کاربری شده و در سمت راست پنل، گزینه "اشتراک ویژه" را بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *