قسمت بیست و یکم دوره اَبَر تندخوانی جیم کوئیک

ایجاد عادت مطالعه

“قسمت آخر”

جیم کوئیک در این قسمت که قسمت پایانی هست، در مورد ایجاد و تثبیت عادت مطالعه صحبت می کنه. همچنین فرمولی به نام بی مَت یعنی B=MAT به شما معرفی می شه که توسط دکتر بی جِی فاگ طراحی شده (دانشگاه استنفورد – یکی از دانشجویان این متخصص، هم بنیان گذار اینستاگرام است). این فرمول به شما یاد می ده که چطور هر عادت مطلوب و مثبتی به ویژه عادت تندخوانی و مطالعه رو در زندگیتون ایجاد و تثبیت کنید. توضیح بیشتر در مورد فرمول:

حرف B مخفف BEHAVIOR به معنی رفتار هست. اول باید رفتار یا عادتی که می خواید ایجاد و تثبیت کنید رو، مشخص کنید. حالا برای این که این رفتار شکل بگیره و تثبیت بشه، لازمه 3 فاکتور M, A, T فعال باشند. در غیر این صورت نصفه نیمه نتیجه می گیرید. فاکتور یا عامل M مخفف MOTIVATION یعنی انگیزه هست. باید انگیزه داشته باشید تا رفتاری رو انجام بدید. عامل A مخفف ABILITY یعنی توانائی، قابلیت و مهارته. عامل T مخفف TRIGGER یعنی محرک و یادآورنده هست. در واقع باید محرک هائی طراحی کنید تا انجام رفتار مد نظر رو به صورت منظم به شما یادآوری کنند. پس خلاصه وار داریم:

B = M * A * T
رفتار = انگیزه * توانائی * محرک

در ویدیو قسمت آخر، مفصل در مورد این فرمول بحث می شه و جیم کوئیک توضیحات تکمیلی رو براتون بیان می کنه. ویدیو رو حتماً با دقت ببینید تا موضوع براتون جا بیفته. چون اینجا خلاصه وار گفتیم. 

خوشحالیم که تونستیم دوره 21 روزه تندخوانی جیم کوییک رو کامل برای شما هم وطنان عزیز تهیه، ترجمه و آماده کنیم. امیدوار هستیم با گذراندن این مجموعه تبدیل به یک تندخوان حرفه ای شده و بیشترین بهره رو برده باشید.

درس بیست و یکم از هفته سوم

کاربر گرامی، به‌منظور مشاهدۀ این ویدیو، لازم است اشتراک ویژه داشته باشید. با تهیه یک اشتراک، به تمامی محتواهای ویژه مانند همین محتوا، دسترسی کامل خواهید داشت. اگر مایل به تهیه اشتراک هستید، روی این لینک بزنید: ثبت نام

هم‌چنین می‌توانید وارد پنل کاربری شده و در سمت راست پنل، گزینه "اشتراک ویژه" را بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *