قسمت دوم دوره اَبَر تندخوانی جیم کوئیک

رفع موانع تندخوانی

در این قسمت شما با موانع مطالعه مؤثر آشنا می شید که 3 تا از مهم ترین اون ها عبارتند از:

  1. آموزش صحیح ندیدن در رابطه با تندخوانی و مطالعه صحیح

  2. نبود تمرکز هنگام مطالعه

  3. دوباره خوانی کلمات.

مورد اول رو همین الان با شرکت در دوره برطرف می کنید چون که آموزش های ناب و بی نظیری در رابطه با تندخوانی می بینید تا یک بار برای همیشه، این مهارت حیاتی تندخوانی رو یاد بگیرید. مورد دوم کمبود تمرکز هست که جیم کوئیک می گه اگر موقع مطالعه مشکل کمبود تمرکز دارید و آنچه خوندید رو یادتون نمیاد، هم تقصیر شما نیست! چون که یاد نگرفتید چطور تمرکز کنید. این مشکل عدم تمرکز گریبانگیر خیلی از انسان ها موقع مطالعه و یادگیریه. اما وقتی که شما تندخوانی رو یاد می گیرید، بر این مشکل غلبه می کنید چرا که وقتی مطالعه سرعت بیشتری پیدا می کنه، مغز اطلاعات رو با سرعت بیشتری دریافت می کنه پس فرصت این رو پیدا نمی کنه که به چیزای دیگه توجه کنه و دچار حواس پرتی بشه. بنابراین شما با یادگیری مهارت تندخوانی می تونید بر این چالش مهم غلبه کنید. تحقیقات هم نشون می ده افرادی که سریعتر مطالعه می کنند، درک مطلب بالاتری دارند. چون که اکثراً فکر می کنند با تندخوانی، درک مطلب پائین میاد ولی اصلاً این طور نیست. بلکه حتی درک مطلب بیشتر هم می شه. جیم کوئیک می گه:

اگر مغزتون رو تحریک نکنید، اون موقع مغز سرگرمی رو
در جای دیگه در قالب حواس پرتی دنبال می کنه

 دوباره خوانی کلمات

عامل و مانع سوم، دوباره خوانی کلمات هست. یعنی مثلاً یک خط رو می خونید ولی دوباره برمی گردید اون رو از اول می خونید. تحقیقات نشون می دن که 25 تا 30 درصد زمان شما می تونه به خاطر دوباره خوانی کلمات اتلاف بشه. ضمن این که شما دوباره خوانی رو آگاهانه انجام نمی دید، بلکه به صورت نا خودآگاه انجامش می دید. یعنی تبدیل به یک عادت شده که در دوران مدرسه در ما نهادینه شده. اما ما می تونیم این عادت بد رو کنار بذاریم. چرا که قراره در طول دوره با تمرین ها و آموزش هائی که می بینیم، دوباره خوانی رو حذف کنیم. با حل این مشکل سرعت مطالعه 25 تا 50 درصد و برای بعضی حتی تا 75 درصد، بهبود پیدا می کنه. برای غلبه بر بازخوانی کلمات، جیم کوئیک استفاده از خط بَر رو توصیه می کنه که در ویدیو مفصل تر در موردش صحبت می شه. 

درس دوم از هفته اول

کاربر گرامی، به‌منظور مشاهدۀ این ویدیو، لازم است اشتراک ویژه داشته باشید. با تهیه یک اشتراک، به تمامی محتواهای ویژه مانند همین محتوا، دسترسی کامل خواهید داشت. اگر مایل به تهیه اشتراک هستید، روی این لینک بزنید: ثبت نام

هم‌چنین می‌توانید وارد پنل کاربری شده و در سمت راست پنل، گزینه "اشتراک ویژه" را بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *