قسمت هشتم دوره اَبَر تندخوانی جیم کوئیک

غلبه بر صدای ذهنی

همه ما موقع مطالعه یک صدای درونی در ذهنمون می شنویم که باهاش کلمات رو تلفظ می کنیم تا بهتر مطلبی که می خونیم رو متوجه بشیم ولی این چیز خوبی نیست و سرعت مطالعه مارو پائین میاره. البته این صدای ذهنی همیشه بد نیست چون در مواقعی که داریم شعر می خونیم و می خوایم آهنگ اشعار رو بهتر درک کنیم به کار میاد یا وقتی که داریم اطلاعات فنی یا دشوار می خونیم، از این صدای ذهنی استفاده می کنیم تا آرومتر مطالعه کنیم و مفاهیم رو متوجه بشیم. این موضوع برمی گرده به دوران مدرسه جائی که معلم از ما می خواست با صدای بلند کتاب رو بخونیم تا ببینه مطالعه و خوانش ما چطوری هست ولی بعدتر که معلم ها از ما خواستند برای خودمون و آروم مطالعه کنیم، به این صدای درونی تمایل پیدا کردیم و ازش استفاده کردیم تا این که تا به امروز هم این صدای ذهنی با ماست.

تکنیک این جلسه

در هر حال جیم کوئیک در این جلسه یک تکنیک خیلی خوب و آسون بهمون یاد می ده تا بتونیم بر این صدای ذهنی موقع مطالعه غلبه کنیم و سرعت مطالعمون رو افزایش بدیم. در همین جلسه این تکنیک شمارش اعداد رو تمرین می کنید که ممکنه براتون کمی سخت باشه ولی هرچی بیشتر تمرین می کنید، بهتر ازش نتیجه می گیرید. ضمن این که توضیحات تکمیلی در مورد این تکنیک در این جلسه توسط جیم کوئیک توضیح داده می شه.

درس هشتم از هفته دوم

کاربر گرامی، به‌منظور مشاهدۀ این ویدیو، لازم است اشتراک ویژه داشته باشید. با تهیه یک اشتراک، به تمامی محتواهای ویژه مانند همین محتوا، دسترسی کامل خواهید داشت. اگر مایل به تهیه اشتراک هستید، روی این لینک بزنید: ثبت نام

هم‌چنین می‌توانید وارد پنل کاربری شده و در سمت راست پنل، گزینه "اشتراک ویژه" را بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *