قسمت چهاردهم دوره اَبَر تندخوانی جیم کوئیک

بهبود درک مطلب

“قسمت دوم”

جیم کوئیک در این قسمت راهکارهای دیگر مربوط به بهبود درک مطلب را ارائه می دهد. شما در این قسمت 3 روش کاربردی و جالب برای نکته برداری آنچه می خوانید یاد می گیرید. در واقع این قسمت مربوط به روش های نکته برداری حین مطالعه است. جیم کوئیک به شما توصیه می کند که برای یادداشت برداری نکات مهم، حتماً قلم و کاغذ حین مطالعه کنار خود داشته باشید تا بتوانید نکات را به صورت دستی و نه به صورت دیجیتالی یادداشت کنید. علت این کار است که موقع نوشتن دستی، مغز شما تک تک کلمات را یادداشت نمی کند بلکه اطلاعات دریافتی را فیلتر کرده و فقط مهمترین هارا یادداشت می کند. وقتی نکات کلیدی و مهم را می نویسید، در دفعات بعدی که قصد مرور دارید، خیلی خوب مفاهیم خوانده شده را به خاطر می آورید. ضمن این که انجام این کار هنگام مطالعه باعث می شود درک مطلب شما به طرز چشمگیری بهبود پیدا کند. سه روش معرفی شده در این جلسه برای بهبود درک مطلب و یادداشت برداری عبارتند از:

روش ضبط – خلق / روش نقشه ذهنی تونی بوزان / روش 4 رُبع دایره

همراه با این جلسه دو فایل pdf هم به شما داده می شود که در یکی توضیحات تکمیلی به همراه تصاویر اختصاصی گنجانده شده تا به شما کمک کند بهتر این سه روش پیشنهادی را درک کنید و به کار بگیرید. پس حتماً باید پس از مشاهده ویدیو این قسمت، این فایل pdf را ببینید تا کاملاً مفاهیم این جلسه را درک کنید و بعد به تمرین بپردازید. فایل pdf دوم هم تصویری کلی از روش سوم معرفی شده است که کمک می کند درک بهتری از روش سوم داشته باشید. اگرچه در فایل pdf اول به صورت کامل هر سه روش توضیح داده شده است.

درس چهاردهم از هفته دوم

کاربر گرامی، به‌منظور مشاهدۀ این ویدیو، لازم است اشتراک ویژه داشته باشید. با تهیه یک اشتراک، به تمامی محتواهای ویژه مانند همین محتوا، دسترسی کامل خواهید داشت. اگر مایل به تهیه اشتراک هستید، روی این لینک بزنید: ثبت نام

هم‌چنین می‌توانید وارد پنل کاربری شده و در سمت راست پنل، گزینه "اشتراک ویژه" را بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *