آگاهی جهانی از کوین ترودو

حالت خود آگاهی (یا وضعیت خود آگاه بودن)

صحبت های زیر، مربوط به کوین ترودو می باشد که به تازگی منتشر شده.

این متن را چندین و چند بار بخوانید.

هنگامی که یک انسان، کاملاً هوشیار است و در خود آگاهی به سر می برد، از این توهم که جهان را یک جهان فیزیکی، مادی و شامل دوگانگی ببیند، خارج می شود. (دوگانگی یا ثنویت یعنی این که هر چیزی را یک وجود مستقل ببینیم. مثلاً من و شما. این و آن. اینجا و آنجا. یعنی این که هر چیز و هرکسی را یک وجود جدا و غیر متصل ببینیم).

هنگامی که انسان آگاهی دارد نسبت به این که همه چیز و همه کس، به همدیگر متصل است و ذاتاً همه چیز واحد است (وحدت وجود)، آن موقع انسان از ضمیرِ خود، آگاه می شود. ضمیری که خودِ غیر مادی شماست. ضمیری که تماماً هوشیاری و آگاهی، یا انرژی محض است. به تبع آن، یک حالت درونی کسب می کنید که در آن، هیچ عاملی وجود ندارد تا افکار یا احساسات غیر قابل کنترل، نا معقول و غیر منطقی را درونتان بر انگیخته کند. (هنگامی که در این حالت باشید) دیگر هیچ کس نمی تواند دکمه های شمارا فشار دهد. چون دیگر شما دکمه ای ندارید تا فشار داده شود (کنایه از اینکه شمارا کنترل کند یا تعادل شما را بر هم زند). شما آزاد و رها می شوید.

تصور کنید که…..

  • تصور کنید که انسانی با اعتماد به نفس عالی هستید. اما مغرور و خود پسند نیستید.
  • تصور کنید که از چنان فهمیدگی و دانائی کاملی برخوردارید که هیچ وقت نیازی به تصدیق و تائید هیچ کس ندارید.
  • تصور کنید که هیچ وقت احساس نیاز نمی کنید تا بخواهید کسی را متقاعد کنید یا چیزی را اثبات کنید.
  • راجع به این فکر کنید که هرگز نیاز ندارید با هیچ کس در مورد هیچ چیزی بحث و جدل کنید.
  • راجع به این رؤیا پردازی و تجسم کنید که هرگز نیازمند احساس مورد احترام واقع شدن، نیازمند درک شدن توسط دیگران یا نیازمند کسب اعتبار و شناخته شدن (یا مشهور شدن) بابت کاری که انجام داده اید، نیستید.
  • تصور کنید که هرگز به خاطر کاری که کسی با شما انجام می دهد یا نمی دهد، حرفی که به شما می گوید یا نمی گوید، تحت تأثیر قرار نمی گیرید.
  • تصور کنید که اطمینان و وضوح کاملی دارید. اما کاملاً متواضع و خاضع باقی می مانید و در عین حال، هیچ گونه شک، ترس یا نگرانی در مورد هیچ چیز ندارید.
  • راجع به این رؤیا پردازی و تجسم کنید که همیشه در درونتان احساس شادی و لذت می کنید و هیچ گاه تحت تأثیر شرایط درونی تان، موقعیت های بیرونی، رخداد ها، افراد یا شرایط مختلف قرار نمی گیرید. 
  • تصور کنید که توسط هرچیزی و در هر کجا سرگرم می شوید و در عین حال، همیشه یک تبسم و لبخند درونی دارید. به خاطر این که شما واقعاً هر چیز و هرکسی را، صرفاً تجلی و مظهری از آگاهی واحد جهانی (یا آگاهی مطلق جهانی) می دانید که البته این آگاهی واحد، همه­ی آن چیزی است که وجود دارد. و هرچیزی در زندگی تنها جلوه ای از این آگاهی مطلق جهانی است.
  • در مورد این فکر کنید که چطور زندگی شما همیشه می تواند احساس سَبُکدل بودن و شادمان بودن به شما بدهد. بدون این که هیچ گونه نگرانی یا استرسی داشته باشید و هرگز احساس نیاز نمی کنید که بخواهید چیزی یا کسی را تغییر دهید تا شما را خوشحال کند.
  • تصور کنید که صرف نظر از این که چه اتفاقی در زندگی تان در حال رخ دادن است، به حالتی درونی از آرامش، اطمینان خاطر، سعادت و شادمانی رسیده اید.
  • تصور کنید که آگاه و هوشیار از ضمیرتان هستید و آن را شناخته اید (همان ضمیر غیرمادی شما).

شما می توانید چنین انسانی باشید.

کوین ترودو

پس نوشت: بنده به عنوان مترجم این متن  کوین ترودو، تمام سعیم رو کردم تا مفهوم رو بدون دخل و تصرف به شما هم وطنان عزیز منتقل کنم. اگر احساس می کنید جائی از این ترجمه ایراد داره، حتماً به بنده اطلاع بدید تا اصلاح کنم. ضمن این که لازمه در مورد اصطلاح the one consciousness نظرم رو خدمتتون بگم. کوین پائینتر هم همین اصطلاح رو با صفت universal به کار می بره. می تونیم consciousness رو آگاهی، هوشیاری، شعور یا حتی ذهن (البته به ندرت) معنی کنیم. در واقع منظور کوین همون اصل وحدت وجود هست که همه چیز در این دنیا از یک وجود سرچشمه می گیره که می تونیم بهش بگیم آگاهی یا ضمیر واحد (یا مطلق). حالا در درون ما هم همین آگاهی واحد وجود داره که کِوین بهش می گه the self. این نظر من بود. امیدوارم که تونسته باشم منظورم رو برسونم. البته در زمینه ترجمه لغت consciousness من چیزی از خودم اضافه نکردم و فقط عین مفهوم رو منتقل کردم. حالا تفسیر بیشتر این مفهوم با خودتون.

ارادتمند همه دوستان

حسین حکمت پور – مدیر وب سایت مربی ذهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *