هدف‌گذاری و تفاوت هدف با رویا

نحوۀ هدف‌گذاری و تفاوت هدف با رویا

اگر می‌خواهید به اهداف و امیال خود دست یابید، باید بدانید که چطور هدف‌گذاری کنید و تفاوت بین هدف و رؤیا را بدانید. “رؤیا” بزرگ است و در طولانی‌مدت آن را محقق می‌کنید. در حقیقت بازۀ زمانی تحقق رؤیا بین 5 تا 10 سال بعد یا حتی 20 سال بعد است. در بسیاری از مواقع رؤیا کمی گنگ و نامفهوم است ولی می‌تواند خاص باشد. وقتی به رؤیای خود فکر می‌کنید، باید احساس‌تان این باشد که “من می‌توانم به آن برسم“. بسیاری از مواقع پیش می‌آید که شک کنید آیا می‌توانید یا خواهید توانست به رؤیای‌تان دست یابید یا نه.

ولی هدف ماهیت متفاوتی دارد. هدف چیزی است که می‌توانید در کوتاه‌مدت، مثل یک هفته یا یک ماه، بدان دست یابید و آن را محقق کنید. معمولاً می‌توانید در مدت کمتر از یک سال به هدف مدّ نظر برسید. وقتی هدفی مشخص می‌کنید، دیگر نباید هیچ شکی داشته باشید که آیا می‌توانید یا خواهید توانست آن را محقق کنید یا نه.

یک مثال از تعیین رویا و هدف‌گذاری

مثالی از رؤیا می‌تواند این باشد که بگویید “من می‌خواهم X میلیون پول در بانک داشته باشم و فارغ از هر گونه بدهی باشم”. مثالی از هدف می‌تواند این باشد که “می‌خواهم تا پایان سال، درآمد ماهانه‌ام را 10 درصد افزایش دهم”.

فرمولی که موفق‌ها استفاده می‌کنند این است که اول رؤیای خود را مشخص کنید. رؤیای بزرگی در سر بپرورانید ولی حواستان باشد که آنقدر بزرگ رؤیاپردازی نکنید که فقط در حد رؤیا باقی بماند و شما هم فقط در دنیای خیالات گیر کنید. سپس هدف کوتاه‌مدتی مشخص کنید که مثل سنگ زیر پای شماست و با تحقق آن یک گام به سمت رؤیای‌تان برمی‌دارید و به آن نزدیک‌تر می‌شوید. هدف باید به قدر کافی بزرگ باشد تا شما را به هیجان وادارد و نیز به قدر کافی کوچک باشد تا 100 درصد مطمئن باشید می‌توانید به آن برسید.

اگر هدف‌تان این باشد که در مدت یک ماه آینده یک کیلو وزن کم کنید، خب هدفی تعیین کرده‌اید که می‌دانید دستیابی به آن آسان است به شرطی که رژیم غذایی لازم را رعایت و نیز ورزش کنید. حالا فوت کوزه‌گری در هدف‌گذاری این است که هدف تعیین شده را به اهداف کوچک‌تر با مهلت مقرر کوتاه‌تر تقسیم کنید (به اصطلاح هدف را به چند زیرهدف بشکنید).   

مثال کاهش وزن

فرض کنیم رؤیای شما این است که 45 کیلو وزن کم کنید و اندام بسیار ایده‌آل و جذابی داشته باشید. حال می‌توانید هدف کاهش وزن 2 کیلویی در ماه را تعیین کنید. حالا می‌توانید این هدف را به نیم کیلو کاهش وزن در هر هفته تقسیم کنید. سپس این هدف را به هدف روزانه 20 دقیقه ورزش کردن و فقط مقدار مشخصی از یک نوع غذا را خوردن، بشکنید.

شکستن هدف به هدف روزانه کلید موفقیت و دستیابی به هدف اصلی است. شما یک فیل را ذره‌ذره می‌خورید نه یکجا.

به منظور اینکه هدف‌گذاری درستی داشته باشید و در رسیدن به اهداف موفق عمل کنید، نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  • مهم است که هدف خود را خاص و باجزئیات در نظر بگیرید. هر چه هدف از حالت کلی خارج شود و جنبۀ جزئی‌تر به خود بگیرد بهتر است (البته این الزاماً برای رؤیا صدق نمی‌کند. در حقیقت رؤیا حتماً لازم نیست خاص و با جزئیات باشد).
  • هدف تعیین شده را باید به یک فعالیت روزانه بشکنید طوری که می‌دانید که از عهدۀ انجام دادنش برمی‌آیید.
  • برای هدف خود ضرب‌العجل تعیین کنید. این مهلت مقرر باید معقول باشد و بدانید که تا این زمان می‌توانید هدف را محقق کنید.
  • هدفی که تعیین می‌کنید حتماً باید به قدر کافی بزرگ باشد تا شما را به هیجان وادارد و نیز به قدر کافی کوچک باشد تا 100 درصد مطمئن باشید می‌توانید به آن برسید و هیچ شکی از این بابت ندارید.
  • هدف خود را بایستی مکتوب کنید.
  • هدف یا اقدامات عملی شما باید قابل اندازه‌گیری باشد. پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید و نمرۀ پیشرفت روزانۀ خود را یادداشت کنید تا بدین نحو آمار فعالیت‌های خود را داشته باشید.

نکتۀ پایانی این است که بدانید شما می‌توانید به اهداف و رؤیاهای خود دست یابید. فقط کافی است طبق فرمول موفقیت عمل کنید. این برنامه جواب می‌دهد به شرطی که به آن عمل کنید. بنابراین کار خود را برنامه‌ریزی کنید و سپس طبق برنامه کار کنید.

شما را در اوج می‌بینم.

دوست شما، کوین ترودو.


کوین ترودو را نمی‌شناسید؟!

آموزشی که در بالا مطالعه کردید، از سری آموزش‌های رایگانی است که کوین ترودو برای دنبال‌کنندگان خود ایمیل می‌کند و ما تنها مجموعه‌ای هستیم که این آموزش‌های ناب را برای هم‌وطنان فارسی زبان کامل و رایگان ترجمه می‌کنیم. کوین ترودو یکی از استادان بزرگ در حوزۀ سبک زندگی است که بیشتر به خاطر تعلیمات موفقیت مالی‌اش شهرت دارد. شاهد این مدعا این است که ارزش کمپانی‌های او و موفقیتی که در حوزۀ فروش در دنیا داشته است، به پول امروز چیزی حدود 25 میلیارد دلار است که رقم بسیار قابل توجهی است. بنابراین کوین ترودو می‌داند که رمز و راز کامیابی مالی و نیز خوشبختی چیست. ما در مجموعۀ مربی ذهن بخشی از تعلیمات این استاد بزرگ را، از جمله جدیدترین آموزش‌ها، ترجمه کرده‌ایم که بخشی از آن رایگان و بخشی دیگر در قالب محصولات ویدیویی و متنی تقدیم هم‌وطنان می‌شود. در زیر تمامی محصولات موجود کوین ترودو را که ترجمه و آماده کرده‌ایم می‌بینید. در حال حاضر محصولات مختلفی از استاد ترودو مثل پاکسازی انرژی منفی با TFT به صورت ویدیویی که شامل چکیده آموزش‌های کلیدی و کتاب پیشنهادی او نیز می‌باشد، در اختیار شماست (این محصول بسیار ارزشمند است). به‌علاوه سه کتاب تعلیمات کوین ترودو و شمش‌های طلا را نیز می‌توانید تهیه کنید که شامل بیش از 500 صفحه از آموزش‌های استاد ترودو در زمینه‌های مختلف افزایش درآمد، کامیابی و غیره است. لطفاً برای تهیه آموزش ها و کسب اطلاعات بیشتر، به صفحه هر محصول بروید. 

پاکسازی انرژی منفی با تکنیک تی‌اف‌تی

۷۵۰,۰۰۰ تومان

تکنیک قدرتمند و اثربخش TFT رو با آموزش کوین ترودو یاد بگیرید تا بر انرژی‌ها، احساسات و باورهای منفی غلبه کنید. ضمن اینکه به ترجمۀ دقیق و کامل کتاب درخواست شما اجابت می‌شود، نوشتۀ اِستر و جری هیکس دسترسی دارید تا با مطالعۀ این کتاب درک عمیق‌تری از قوانین حاکم بر جهان هستی کسب کنید و زندگی موفقی رو برای خودتون خلق کنید. چکیدۀ آموزش‌های کلیدی کوین ترودو هم که حاوی 280 نکتۀ طلائی موفقیت‌آفرینه، تقدیم‌تون می‌شه. 

اطلاعات بیشتر

جلد اول جدیدترین آموزه های کوین ترودو

۱۳۵,۰۰۰ تومان

کوین ترودو در حدود 10 سال گذشته آموزش های رایگان بسیاری را در قالب متن و به زبان انگلیسی منتشر کرده است که اکنون ترجمه 100 درس اول از این سری آموزش ها را در قالب یک فایل پی دی اف 260 صفحه ای برای شما آماده کرده ایم. مطالعۀ این آموزش های کلیدی و سرنوشت ساز، سبب پیشرفت چشمگیری در زندگی تان خواهد شد. 

اطلاعات بیشتر

جلد دوم جدیدترین آموزه های کوین ترودو

۱۳۵,۰۰۰ تومان

جلد دوم جدیدترین آموزه های کوین ترودو حاوی 100 درس جدید در موضوعات مختلف از جمله تغییر و تحول فردی، روابط با انسان ها، موفقیت مالی و فردی، کسب آرامش درونی، ثبات در زندگی و غیره است. به جرأت می توان گفت مطالعۀ این کتاب ارزشمند شما را از مطالعه بسیاری از کتاب های موفقیت بی نیاز می سازد زیرا حاوی تعلیمات حقیقی و ناب کوین ترودو است که اصول بنیادین زندگی را به صورت ساده و قابل فهم به شما آموزش می دهد.  

اطلاعات بیشتر

کتاب شمش های طلا

۶۹,۰۰۰ تومان

کتاب شمش های طلا، به قلم کوین ترودو، حاوی 400 جملۀ طلایی، کوتاه و اثرگذار است که این جملات رازهایی را دربارۀ موفقیت، کامیابی، سعادت، رضایت خاطر، آرامش درونی و ثروت آفرینی به شما می گوید. حسن این کتاب این است که اصول موفقیت حقیقی در زمینه های مختلف مادی، اجتماعی، روابط، معنوی و کسب و کار را در قالب جملات کوتاه به شما یاد می دهد تا با خواندن آن به راحتی این اصول را حفظ کنید و سرلوحۀ کار خود قرار دهید. 

اطلاعات بیشتر

ما را در تلگرام دنبال کنید

t.me/gurukevin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *