10 عامل سرنوشت ساز در زندگی

جیم کوئیک، استاد حافظه و مربی تغییر و تحول فردی، در این ویدیو 10 دقیقه ای، 10 عامل تعیین کننده و سرنوشت ساز رو در زندگی همۀ انسان ها بیان می کنه و توضیحات مختصری رو در مورد هر کدوم ارائه می ده. ابتدا به صورت خلاصه این 10 عامل رو بیان می کنیم و توضیح مختصری در مورد هر کدوم ارائه می دیم.

“ویدیو و لینک دانلود هم در انتهای مقاله موجوده”

ده عامل تعیین کننده از دیدگاه جیم کوئیک

  1. رژیم غذائی مناسب برای مغز
  2. از بین بردن افکار منفی ای که دائم به ذهنمون میاند
  3. ورزش کردن و تحرک داشتن
  4. مصرف مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز مغز
  5. داشتن دوستان مثبت
  6. محیط تمیز، سالم و پاک
  7. خواب مناسب
  8. محافظت از مغز در برابر ارتعاشات مغناطیسی دستگاه های هوشمند
  9. یادگیری های جدید و ترجیحاً مادام العمر!
  10. مدیریت استرس و اضطراب

خب بریم سراغ اولین عامل، داشتن رژیم غذائی مناسب برای مغز:

غذاهائی مصرف کنید که که از نورون های شما محافظت می کنند. مثل آووکادو، زغال اخته، کلم بروکلی، تخم مرغ ( البته اگر مجاز باشید که تخم مرغ مصرف کنید)، روغن نارگیل، روغن زیتون، کلم و اسفناج، زرد چوبه، مغزیجاتی مثل بادام و ……. تمامی این خوراکی بسیار برای نورون ها و مغز مفید اند.

عامل دوم، از بین بردن افکار منفی ای هست که مدام به ذهن ما خطور می کنند و ما رو آزار می دند:

این مشکلی هست که افراد زیادی باهاش دست و پنجه نرم می کنند. یکی از جنبه های این مورد، گفت و گوهای ذهنیمون هست: بسیار مهمه که ما در ذهنمون، چطوری با خودمون حرف می زنیم. در واقع کنترل کردن گفت و گوهای ذهنی یا خودگوئی هایی که با خودمون داریم، بسیار بر نوع تصمیماتی که می گیریم و کیفیت کار ما اثر گذاره. از طرفی کلام ما بر نوع فکری که داریم اثر می ذاره. مثلاً اگر در مورد سلامتیمون منفی بافی کنیم و بگیم که من ضعیفم یا بدن قدرتمندی ندارم یا این که در مورد جنبه های مختلف زندگیمون کلام منفی رو بر زبانمون جاری کنیم، خب داریم یک برنامه مخرب رو به ذهنمون تزریق می کنیم و به مرور این برنامه منفی بر زندگی ما حکم رانی می کنه. پس لازم هست که مراقب کلام خودمون باشیم و تا می تونیم کلام مثبت رو بر زبانمون جاری کنیم.

مغز شما همیشه به صورت پنهانی، به حرف هائی که

با خودتون می گید، گوش می ده و از روی اون ها الگو برداری می کنه

عامل سوم، ورزش کردن و تحرک داشتنه:

از دیدگاه جیم کوئیک، اولین وظیفه مغز اینه که تحرک شما رو کنترل کنه. به همین خاطر تنها مغز نیست که روی بدن اثر گذاره. بلکه بدن و تحرک ما هم روی مغز اثر می ذاره. در واقع از دیدگاه علمی، تحرکات بدن، نوروپلاستیسیتی رو تحریک می کنه. باعث می شه اتصالات نورونی جدیدی در مغز شکل بگیره. حتی می تونه باعث ایجاد نورون های جدید در مغز بشه. اما در دنیای امروز، ما انسان ها کمبود تحرک داریم و این می تونه تأثیر بدی رو مغز، سلامت و زندگی ما داشته باشه.

عامل چهارم، مصرف ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز مغذه:

به قول جیم کوئیک، شاید همیشه مهیا نباشه که غذاهای خوب بخوریم ولی مهمه که یک سری مواد مغذی رو مصرف کنید. حتی می تونید آزمایش بدید تا بفهمید که بدنتون چه مواد مغذی ای رو بیشتر نیاز داره. از دیدگاه آقای کوئیک، مهترین مکمل برای مغز، DHA هست. (نوعی اسید چرب امگا 3). اما مواد مغذی رو می تونید در مغزیجات هم به فراوانی پیدا کنید. پس به تغذیتون اهمیت بدید.

عامل پنجم، داشتن دوستان مثبت:

خودتون می دونید که دوستان منفی، نه تنها سودی به شما نمی رسونند و شما رو رشد نمی دند بلکه باعث پسرفت شما هم می شند. اگر دوستی مایه رشد و پیشرفت شما نیست خب اون رو رها کنید. چه قدر تا حالا از دوستانتون انرژی گرفتید؟ شما آزادید که دوستانتون رو انتخاب کنید. پس دوستانی مثبت انتخاب کنید. به قول جیم ران، شخصیت شما میانگین 5 نفری است که بیشترین ارتباط را با آنها دارید.

عامل ششم، زندگی کردن در محیط تمیز، سالم و پاک:

این جمله واقعاً جالبه: دنیای بیرون شما، بازتابی از دنیای درون شماست و بالعکس. یعنی دنیای درون و بیرون ما بر هم دیگه اثر می ذارند. وقتی محیط تمیز، منظم و سالمی داشته باشیم، این محیط روی دنیای درون ما هم اثر می ذاره و ذهنیت مارو به درستی شکل می ده. حداقلش اینه که باعث می شه ذهن آرومی داشته باشیم. خلاصه سعی کنیم به محیط بیرونمون هم رسیدگی کنیم. رسیدگی به محیط بیرون، باعث رشد، آرامش و شادی ما می شه

عامل هفتم، خواب مناسب داشتن:

خواب بسیار حائر اهمیته. به خصوص برای مغز. به این خاطر که موقع خواب اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت منتقل می شه و در به خاطر سپاری چیزهایی که در طول روز یاد گرفتیم، نقش داره. فواید دیگۀ خواب هم در ویدیو بهشون اشاره شده

عامل هشتم، محافظت از مغز در برابر امواج الکترو مغناطیسی هست که در آینده در این مورد اطلاعات بیشتری منتشر می کنیم. فقط در حد یک نکته باید اشاره کنیم که شب ها موقع خواب تلفن همراهتون رو نزدیک خودتون قرار ندید مگر این که اون رو، روی حالت پرواز قرار بدید.

عامل نهم، یادگیری هست:

یادگیری مغز رو آماده و سر حال نگه می داره. از دیدگاه جیم کوئیک، راز داشتن یک ذهن همیشه آماده و نامحدود اینه که همیشه دنبال یادگیری باشید و همین طور به تغذیه مغزتون اهمیت بدیدیادگیری بر ایجاد نورون های جدید و همین طور ایجاد ارتباطات نورونی و سیناپسی نقش مهمی داره. مغزمون رو نباید تعطیل کنیم. مغزمون رو نباید تنبل بار بیاریم. یادگیری حکم تحرک و ورزش رو برای سلول های مغزی داره. 

عامل آخر، مدیریت استرسه:

همۀ ما تحت استرس های محیطی هستیم. شاید خودمون هم متوجه نباشیم که تحت چه حجم بالائی از استرس هستیم. برای این که بتونید از حجم استرستون کم کنید، توصیه می کنیم مراقبه انجام بدید. به اعمال معنوی رو بیارید. کارهایی انجام بدید که به شما آرامش می دند و مهم تر این که از عواملی که آرامش شمارو به هم می زنند دوری کنید. مثل اخبار نگران کننده، انسان های منفی، فست فود ها و ……..

ویدیو 10 عامل تعیین کننده در زندگی از دیدگاه جیم کوئیک رو ببینید. نکات آموزنده فراوانی داره. لینک دانلود هم موجوده

برای دانلود روی این دکمه کلیک کنید

هم چنین به شما توصیه می کنیم کلاس پیشرفته آقای جیم کوئیک در مورد تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز رو از سایت ما تهیه کنید و ببینید. در این کلاس یک تکنیک خیلی خوب برای حفظ کردن اسم و چهره افراد هم به شما آموزش داده می شه که خیلی خوبه. توضیحات بیشتر و ویدیو های معرفی رو در صفحه محصول ببینید:

مستر کلاس تقویت حافظه جیم کوئیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *