قسمت چهاردهم تا هجدهم هنر مذاکره

قسمت چهاردهم: چانه زنی، قسمت هجدهم: قدرت مذاکره

چانه‌زنی در مذاکره

کریس واس در قسمت چهاردهم مجموعه هنر مذاکره نحوۀ چانی‌زنی را به شما یاد می‌دهد. موضوعی که در مذاکرات تجاری و کسب‌وکار خیلی به کار می‌آید و تسلط بر این مهارت می‌تواند دست برتر را در انواع مذاکرات به شما بدهد. ویدیو این قسمت 13 دقیقه است و کریس واس مفصل دراین‌باره صحبت می‌کند و یکی دو مثال هم می‌زند تا با کاربرد این موضوع دقیق آشنا بشوید. سیستمی که به شما آموزش داده می‌شود، اَکِرمن نام دارد که شخص کریس واس هم همین سیستم را برای برتری در چانه‌زنی یاد گرفته و اجرا کرده است. همین‌طور در این قسمت دربارۀ نحوۀ امتیاز دادن هم صحبت می‌شود که چطور بتوانید با ارائۀ پیشنهادهای غیرپولی در کنار چانه زدن بر سر قیمت، طرف مقابل را به توافق کردن تشویق کنید. 

مذاکره بر سر حقوق

در قسمت پانزدهم شاهد یک تمرین دو نفره بر سر افزایش حقوق و دستمزد بین کارفرما و کارمند خواهید بود. تکنیک‌های جلسات قبلی نیز به اضافۀ تکنیک چانه‌زنی در این قسمت به کار گرفته می‌شود تا ببینید که چطور کریس واس می‌تواند در نقش کارمند، کارفرمای خود را مجاب کند که با افزایش حقوق وِی موافقت کند. این قسمت جذاب را بادقت ببینید تا اگر احیاناً در شرایط مشابه قرار گرفتید، بتوانید به حقوق مدّ نظر خود دست یابید.  

قوهای سیاه در مذاکره

در قسمت شانزدهم، با مفهومی بنام قوهای سیاه در مذاکره آشنا می‌شوید. این مفهوم دلالت دارد بر اینکه در مذاکره باید تا می‌توانیم از طرف مقابل اطلاعات بگیریم تا بلکه در بین همین اطلاعات، چیزهای ارزشمندی پیدا شود که به نفع ما باشد و با بهره‌گیری از آن بتوانیم نتیجۀ مذاکره را به نفع خود تغییر دهیم. کریس واس در همین رابطه یک مثال واقعی، جالب و جذاب می‌زند تا به شما بیاموزد که چطور باید قوهای سیاه در مذاکره را پیدا کنید. البته به فلسفۀ این نام‌گذاری هم پرداخته می‌شود.  

تمرین مذاکره با سارق بانک

در قسمت هفدهم، کریس واس با هم‌تیمی خود تمرین مذاکره‌ای ترتیب می‌دهد. بدین نحو که یکی از این دو نفر سارق بانک است و دیگری مأمور پلیس و شما با توجه به این گفتگوها و مذاکرات، بیشتر نحوۀ به‌کارگیری تکنیک‌های این دوره را یاد می‌گیرید. این قسمت در واقع چکیدۀ تمام تکنیک‌های مطرح شده است و دید بسیار خوبی از نحوۀ مذاکره به شما می‌دهد. ویدیوی 11 دقیقه‌ای این قسمت را بادقت ببینید و بررسی کنید.

قدرت مذاکره 

در قسمت هجدهم و پایانی، کریس واس دربارۀ قدرت مذاکره صحبت می‌کند. ضمن اینکه به بیان یک خاطره هم می‌پردازد که چطور این خاطرۀ تلخ باعث شد که نفرت زیادی از افراد قلدر پیدا کند و با یادگیری هنر مذاکره بخواهد که دست برتر را در مواجهه با این افراد داشته باشد. کریس واس هدف خود از معلم مذاکره بودن را این می داند که به افراد کمک کند زندگی دلخواه خود را تجربه کنند و در حقیقت بتوانند با بهره گیری از فن مذاکره (Negotiation)، اهداف خود را در زندگی محقق کنند. 

ویدیوهای قسمت 14 تا 18

کاربر گرامی، به‌منظور مشاهدۀ این ویدیو، لازم است اشتراک ویژه داشته باشید. با تهیه یک اشتراک، به تمامی محتواهای ویژه مانند همین محتوا، دسترسی کامل خواهید داشت. اگر مایل به تهیه اشتراک هستید، روی این لینک بزنید: ثبت نام

هم‌چنین می‌توانید وارد پنل کاربری شده و در سمت راست پنل، گزینه "اشتراک ویژه" را بزنید.

اگر مایل هستید اطلاعات بیشتری دربارۀ دورۀ 18 قسمتی هنر مذاکره با تدریس کریس واس کسب کنید، روی لینک مقابل بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *