مستند از غیب چه می‌دانیم

از غیب چه می‌دانیم؟

از غیب چه می‌دانیم (105 دقیقه) ترکیبی از مستند، داستان، جلوه‌ها و انیمیشن‌های الهام‌بخش است. آماندا که یک عکاس حرفه‌ای است نقش اصلی را در این فیلم بازی می‌کند و مانند آلیس در سرزمین عجایب با انواعی از شگفتی‌ها روبرو می‌شود. درون‌مایۀ این مستند توضیح پدیدۀ میدان کوانتومی و سازوکار جهان هستی است. با پژوهشگران، عارفان و افراد برجسته‌ای نظیر جو دیسپنزا، جان هاگلین (دکتری فیزیک و عضو هیئت علمی استنفورد)، دانیل مورتی (متخصص روانپزشکی و رفتار انسانی) و غیره مصاحبه می‌شود که هر کدام به نحوی از دیدگاه علمی و به صورت مستند سازوکار جهان هستی و نحوۀ تعامل ما را با واقعیت تبیین می‌کنند. این مستند در زمان انتشار (2004) تبدیل به یکی از موفق‌ترین مستندهای علمی شد. چرا که توانست تأثیر زیادی بر ادراک مردم از نحوۀ سازوکار جهان هستی بگذارد و به توضیح مفاهیمی همچون فیزیک کوانتوم، مکانیک کوانتوم، معنویت، عصب‌شناسی و قدرت فکر و احساس بپردازد.

موضوعات مورد بحث در مستند

از جمله موضوعات بسیار مهمی که در این مستند به آن پرداخته می‌شود، این است که:

  • آیا از لحاظ علمی اثبات شده است که خود ما خالق اتفاقات زندگی‌مان هستیم؟
  • چگونه افکار و احساسات ما دنیای بیرونی ما را شکل می‌دهد؟
  • چگونه سبک زندگی ما سبب شکل‌گیری عادات و شرطی‌شدگی بدن می‌شود؟
  • چگونه با توجه به مفاهیم فیزیک کوانتوم می‌توان اهداف و خواسته‌های خود را محقق کرد؟
  • اصل چندمکانی با برهم‌نهی الکترون به چه معناست؟
  • جهان‌بینی درست چه تأثیری بر زندگی انسان دارد؟

تصاویری از این مستند


کلام آخر اینکه کوین ترودو، از جمله استادان اسطوره‌ای موفقیت و کامیابی در زندگی، به‌شدت توصیه کرده است که مستند از غیب چه می‌دانیم را ببینید حتی بیش از یک بار. چون مفاهیمی که در این فیلم مطرح می‌شود تأثیر شگرفی بر درک شما از واقعیت و نحوۀ شکل‌گیری اتفاقات و شرایط در زندگی‌تان خواهد داشت. پس این مستند را دست کم نگیرید و با دقت آن را ببینید. 

ضمن اینکه مستند ارائه‌شده بدون حذفیات و نسخۀ کامل است.


ویدیو مستند: 105 دقیقه

کاربر گرامی، به‌منظور مشاهدۀ این ویدیو، لازم است اشتراک ویژه داشته باشید. با تهیه یک اشتراک، به تمامی محتواهای ویژه مانند همین محتوا، دسترسی کامل خواهید داشت. اگر مایل به تهیه اشتراک هستید، روی این لینک بزنید: ثبت نام

هم‌چنین می‌توانید وارد پنل کاربری شده و در سمت راست پنل، گزینه "اشتراک ویژه" را بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *